مقالات

معرفی بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا برای هر سلیقه و نیازی

بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا را در این مطلب معرفی می‌کنیم. وسیله‌ای که در زمان خواندن کتاب یا انجام کاری که به تمرکز زیادی نیاز دارد، باید در کنار ما باشد و روشنایی خاصی که برای این کارها نیاز است را تأمین کند، تنها یک چراغ‌ مطالعه خوب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در قرن ۱۸ میلادی اولین چراغ‌مطالعه را به کمک شمع و یا لامپ نفتی می‌ساختند. باگذشت زمان و پیشرفت علم، چراغ‌ مطالعه‌های امروزی با اولین لامپ‌های رشته‌ای تولید شدند.

امروزه مدل‌های بسیار متنوعی بر اساس نوع طراحی و امکاناتی که دارند در بازار مشاهده می‌کنید. برای کودکان طراحی‌هایی با شخصیت‌های کارتونی موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها در اتاقشان برای انجام تکالیفشان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا کودک به انجام سریع‌تر کارهایش نیز تشویق شود.

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره این محصول کاربردی ارائه دهیم. چنانچه شما نیز اهل مطالعه هستید و یا برای دکور اتاقتان به دنبال چراغ‌مطالعه‌ای خوب هستید، تا آخر مقاله در کنارمان باشید.

چرا به چراغ‌ مطالعه نیاز داریم؟

ابتدا لازم است به این سؤال که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، پاسخ دهیم. کتابی را انتخاب می‌کنید که در چند روز آن را بخوانید و اتفاقاً اشتیاق زیادی برای موضوعش دارید. روی صندلی می‌نشینید، کتاب را بازکرده و شروع به خواندن می‌کنید. پس از گذشت زمان کمی احساس خستگی می‌کنید و از ادامه مطالعه منصرف می‌شوید.

من دلیل این حس را به شما می‌گویم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای این کار رعایت نکرده‌اید، استفاده از نور مناسب برای مطالعه است. شاید اتاق شما نور بیرون را به‌ خوبی عبور نمی‌دهد یا شاید روشنایی داخل بیش از اندازه زیاد است. هر دوی این عوامل می‌توانند بر کیفیت مطالعه تأثیر بگذارند. اگر این کار را به کمک یک منبع نور متمرکز انجام دهید که می‌تواند صفحه کتاب را به‌ اندازه درستی روشن کند، آیا بازهم این حس خستگی را خواهید داشت؟ خیر. مگر اینکه انتخاب درستی در زمینه موضوعتان نداشته باشید.

این چراغ به چشم‌ها کمک می‌کند تا بدون احساس فشار روی کلمات تمرکز کنند. فشاری که به چشم موقع مطالعه وارد می‌شود، می‌تواند باعث بروز دردهایی در این ناحیه و حتی سر شود. در فضایی که نور کافی برای مطالعه وجود دارد، چشم نیازی ندارد تا مدام بین روشنایی صفحه و نور اتاق خود را تنظیم کند. پس بهتر است تا برای رفع این مشکل بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا را بشناسید.

مزایای استفاده از چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

مزایای چراغ مطالعه های ایکیا و بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

مزایای چراغ مطالعه های ایکیا

این برند سوئدی در این زمینه موفق عمل می‌کند که می‌تواند به دلایل زیر باشد.

  • قیمت مناسب: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موردتوجه است. ایکیا محصولات را با کیفیت بسیار خوب و قیمتی معقول عرضه می‌کند.
  • تنوع در طراحی: خلاقیتی که در زمینه طراحی و انتخاب رنگ در منابع نور ایکیا به کار می‌رود، می‌تواند نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید. همچنین برای هر کاربردی تقریباً یک محصول خاص را می‌توانید در ایکیا پیدا کنید.
  • قابلیت تنظیم: زاویه تابش نور و ارتفاع در بسیاری از مدل‌های چراغ‌ مطالعه ایکیا قابل‌تنظیم هستند.
  • مصرف کم‌انرژی: از ویژگی‌های خیلی خوبی که این برند به آن توجه می‌کند، کاهش مصرف انرژی از طریق استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف برای این دسته از محصولات است.

انواع چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

ایکیا دارای طراحی‌های بسیار متنوعی در زمینه تأمین روشنایی برای فضاهای کوچک و بزرگ است که نمونه خوب آن را در تولید چراغ‌مطالعه مشاهده می‌کنیم.

  • چراغ‌ مطالعه گیره‌ای

شاید میز مطالعه شما کوچک باشد و نمی‌خواهید که روی آن را با وسایل زیادی پر کنید تا جا برای قراردادن کتاب و وسایل نوشتاری باز باشد. در این حالت بهتر است که از مدل گیره‌ای این چراغ‌ها استفاده کنید که به لبه میز یا قفسه وصل می‌شوند و نور لازم برای انجام کارهایتان را تأمین می‌کنند.

  • چراغ‌ مطالعه رومیزی

رایج‌ترین نوع برای چراغ‌مطالعه است. به کمک پایه‌ای که دارد، چراغ را روی میز بگذارید و زیر نور آن به مطالعه بپردازید. می‌توانید این مدل را در اتاق نشیمن در کنار مبلتان روی یک عسلی کوچک قرار دهید و در آنجا مجله روزتان را بخوانید.

  • چراغ‌ مطالعه USB دار

زمانی که با لپ‌تاپ یا تبلت کار می‌کنید و نور کافی برای روشنایی صفحه و کیبورد ندارید و همچنین نمی‌توانید از چراغ‌مطالعه‌های معمولی نیز استفاده کنید، در این صورت مدل یواس‌بی دار می‌تواند کمکتان کند. آن را به لپ‌تاپ یا درگاه مخصوصش روی تبلت وصل کرده و با تنظیم زاویه تابش، به‌ راحتی با وسایل الکترونیک خود در اتاق تاریک نیز کار کنید.

معرفی ۱۰ مدل از بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

همان‌طور که متوجه شدید، یک چراغ‌مطالعه خوب می‌تواند همراه همیشگی ما برای مطالعه مفید باشد. چه یک دانش‌آموز باشید یا فردی که روزانه مجلات را مطالعه می‌کند، به این وسیله کاربردی نیاز خواهید داشت. بهتر است تا بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا را در اینجا بررسی کنیم تا از مشاهده و شاید انتخاب آن لذت ببرید.

1. چراغ‌ مطالعه TERTIAL

چراغ مطالعه مدل TERTIAL یکی از بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ مطالعه مدل TERTIAL

 

چنانچه تمایل دارید تا از چراغی روی میز کارتان استفاده کنید که هنگام کار با لپ‌تاپ یا مطالعه جای زیادی را به خود اختصاص ندهد و پایه آن محیط کارتان را شلوغ نکند، مدل TERTIAL می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این چراغ با بدنه فلزی و رنگ‌بندی زیبایی که دارد، یک محیط شیک روی میزتان ایجاد می‌کند. برای نصب آن پایه کوچک را به کمک پیچ مخصوص به میز وصل کنید. ارتفاع و زاویه تابش را به کمک سری و بازوی قابل‌تنظیم آن، در اندازه دلخواهتان قرار دهید.

این محصول برای افرادی که در سالن‌های زیبایی در حیطه ناخن‌کاری فعالیت می‌کنند نیز، مناسب است. میز این افراد به دلیل وسایل مختلف برای طراحی ناخن معمولاً شلوغ است و منبع نوری نیاز دارند تا علاوه بر تأمین روشنایی و ایجاد تمرکز برایشان، فضای کمی را اشغال کند. همچنین باید این منبع به‌گونه‌ای باشد که در صورت برخورد با آن، روی زمین نیفتد.

2. چراغ‌ مطالعه مدل HARTE جزو بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ‌ مطالعه مدل HARTE یکی از بهترین چراغ مطالعه های ایکیا

چراغ‌ مطالعه مدل HARTE

برای میز کارتان به دنبال یک چراغ‌مطالعه با طراحی ساده و مینیمالیستی هستید که فضای زیادی را اشغال نکند و جمع‌وجور باشد. مدل HARTE با ۲ رنگ مشکی و سفید، می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد. در همان نگاه اول با طراحی ظریفی که دارد، شما را شیفته خودش می‌کند.

گویی یک لوله باریک است که نور را به فضای کاری‌تان می‌دهد. این منبع نور مدرن را به کمک کابل USB خودش به لپ‌تاپ وصل کنید یا از آداپتور برای اتصال به پریز برق استفاده نمایید. یک چراغ‌مطالعه مقرون‌ به‌ صرفه و با کیفیت که منبع نوری آن LED است.

3. چراغ‌ مطالعه مدل JANSJÖ

چراغ‌مطالعه مدل JANSJÖ و بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ‌مطالعه مدل JANSJÖ

کارتان با لپ‌تاپ است و مجبورید در هر ساعتی و هر مکانی به سیستم متصل باشید. تصور کنید در شبی تاریک بیرون از خانه هستید که رئیستان تماس می‌گیرد و یک کار فوری از شما می‌خواهد. در این صورت بهتر است یک چراغ قابل‌حمل در کیف لپ‌تاپتان داشته باشید تا در جاهایی که دسترسی به روشنایی ندارید از آن استفاده کنید.

مدل JANSJO با اتصال به پورت USB سیستم روشن می‌شود و تا زمانی که باتری لپ‌تاپ اجازه دهد، روشنایی دارید. این محصول با طراحی مدرن و مینیمالیستی خود یک همراه عالی برای نوردهی در زمان کارتان است.

4. چراغ‌ مطالعه مدل FORSA در زمره بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ‌ مطالعه مدل FORSA

چراغ‌ مطالعه مدل FORSA

چراغی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید، می‌تواند یک عنصر دکوری برای میز و حتی اتاق نیز باشد. این وسیله می‌تواند با زیبایی ظاهری خود یک مشوق خوب برای انجام بهتر کارهایتان بوده و با نوردهی مناسبی که دارد از این‌که سریع کارتان را انجام دهید و میز خود را ترک کنید نیز جلوگیری کند. در این صورت کیفیت کار، افزایش می‌یابد. مدل FORSA را برای این مورد ببینید.

این مدل را می‌توانید به کمک بازوی متحرکی که دارد در ارتفاع دلخواهتان تنظیم کنید و زاویه تابش را تغییر دهید. رنگ‌های شیک، استایل میز کارتان را یک تغییر اساسی می‌دهد.

5. چراغ‌ مطالعه مدل RANARP

چراغ‌مطالعه مدل RANARP

چراغ‌مطالعه مدل RANARP

مدل RANARP یکی از بهترین چراغ‌مطالعه‌های ایکیا به شمار می‌رود. این محصول برای مطالعه در شب دارای نور ملایمی است که آرامش را در هنگام انجام کارتان حس می‌کنید. طراحان برای این مدل تمام خلاقیت خود را به کار گرفته‌اند و همین امر باعث شده تا زیبایی را در تمام اجزای این چراغ مشاهده کنید.

 سیم طنابی شکل با پیچ تنظیم ارتفاع را باید از نزدیک ببینید تا حس کنید که این منبع نور چگونه می‌تواند زیبایی را به اتاقتان هدیه دهد. رنگ سفید آن یک تغییردهنده اساسی برای میز و وسایل تیره خواهد بود.

6. چراغ‌ مطالعه مدل SKURUP

چراغ‌مطالعه مدل SKURUP

چراغ‌مطالعه مدل SKURUP

شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارند قبل از خواب اندکی مطالعه کنند و سپس با فکری راحت‌تر بخوابند؟ اگر این‌چنین است قطعاً با مشکل بزرگی مانند تأمین روشنایی ملایم در این زمینه برخورد می‌کنید. یک منبع می‌خواهید که بدون نیاز به میز روی تخت آویزان شود و فقط قسمتی که شما در آنجا هستید را روشن کند.

شاید هم برای کمدی که در اتاق نشیمن گذاشته‌اید، به دنبال یک نورپردازی ملایم هستید بدون نیاز به اینکه دیوار یا سقف را برای نصب آن سوراخ کنید. در تمامی این موارد می‌توانید از روشنایی با مدل SKURUP استفاده کنید. چراغ را به کمک گیره آن به لبه فریم تخت یا کمد آویزان کنید و با تنظیم پایه، نور دلخواهتان را دریافت کرده و از مطالعه در چنین شرایطی لذت ببرید.

7. چراغ‌ مطالعه مدل HEKTAR در لیست بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ‌مطالعه مدل HEKTAR و بهترین چراغ‌مطالعه‌های ایکیا

چراغ‌مطالعه مدل HEKTAR

طراحی کلاسیک محصولات همیشه در هر مکان و زمانی می‌تواند با هر نوع دیزاینی خود را مطابقت دهد و درحالی‌ که حسی نوستالژیک به افراد می‌دهد کاربرد خوبی نیز داشته باشد. در حال مطالعه هستید که ناگهان شارژ گوشی‌تان تمام می‌شود و هیچ پریز برق و یا کابلی برای شارژ مجدد آن در اختیار ندارید. تصور کنید که این کار را چراغ‌مطالعه‌تان انجام دهد.

شاید این تفکر اندکی رؤیایی به نظر برسد، اما ایکیا آن را به واقعیت آورده و مدل HEKTAR را طراحی کرده است. چراغی همراه با شارژر USB و وایرلس است که می‌توانید از هر دو امکان آن برای شارژ وسیله الکترونیکی خود استفاده کنید. رنگ مشکی با بدنه فلزی طراحی را زیباتر کرده است.

8. چراغ‌ مطالعه مدل NYMANE

چراغ‌ مطالعه مدل NYMANE و بهترین چراغ‌ مطالعه‌ های ایکیا

چراغ‌ مطالعه مدل NYMANE

یکی دیگر از بهترین چراغ‌مطالعه‌های ایکیا مدل NYMANE است. این منبع نور طراحی ساده با بدنه ظریفی دارد که شید استوانه‌ای‌ شکل آن لامپ را برای ایجاد روشنایی می‌پوشاند و ظاهری زیباتر به محصول می‌بخشد. این منبع می‌تواند گوشی شما را با شارژرهای USB و وایرلس شارژ کند.

این ویژگی برای زمانی که به پریز برق اضافه دسترسی ندارید، عالی است. رنگ سفید در کنار بازو و سری قابل چرخش ویژگی‌های مثبتی در این چراغ هستند.

9. چراغ‌ مطالعه مدل BAROMETER

چراغ‌ مطالعه مدل BAROMETER

چراغ‌ مطالعه مدل BAROMETER

چراغی با بدنه فلزی و رنگ طلایی که اتفاقاً طراحی کلاسیکی نیز دارد، می‌تواند یک مکمل عالی برای دیزاین اتاقتان باشد. چه‌ بهتر که این منبع یک چراغ‌مطالعه نیز باشد و بتوانید در کنار زیبایی از نور آن برای ایجاد تمرکز بیشتر روی مطالب کتاب نیز بهره‌مند شوید.

مدل BAROMETER یک گزینه خوب برای انواع مصارف است به‌گونه‌ای که می‌تواند روی میز کنسول باشد و آن را زیباتر کند.

10. چراغ‌ مطالعه مدل FLOTTILJ

چراغ‌ مطالعه مدل FLOTTILJ

چراغ‌ مطالعه مدل FLOTTILJ

داشتن چراغی برای مطالعه یا انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارند با طراحی مدرن و کمک از اشکال زیبای هندسی در طراحی بدنه آن می‌تواند لذت‌بخش باشد. زمانی که مکان مطالعه را مدام تغییر می‌دهید، بهتر است تا نور مکان را نیز مناسب‌سازی کنید که این کار با یک چراغ قابل‌حمل و سبک به‌ راحتی انجام می‌شود. مدل FLOITTILJ ایکیا می‌تواند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد.

با توجه‌ به نوردهی ملایم می‌تواند برای مطالعه در شب مناسب باشد.

نکاتی برای انتخاب بهترین چراغ‌ مطالعه

برای داشتن تجربه خوب از مطالعه کتاب یا مجله موردعلاقه‌تان نیاز دارید تا از چراغ‌ مطالعه مناسبی نیز استفاده کنید. در این قسمت تعدادی از نکات را که باید در زمان خرید به یاد داشته باشید را مرور می‌کنیم.

  1. میزان نوردهی

قبل از اقدام به انتخاب، ابتدا مکانی که قرار است در آنجا مطالعه یا کار کنید را مشخص کرده و میزان نوری که از طریق پنجره و همچنین سایر منابع روشنایی دریافت می‌کند را بررسی نمایید. شاید میزان نور در محیط زیاد باشد و شما فقط به مقداری نور متمرکز و ملایم نیاز داشته باشید و یا بالعکس.

  1. مدل

با توجه‌ به شیوه مطالعه‌ای که دارید مدل مناسب را تشخیص دهید. اگر عادت دارید روی صندلی لم دهید پس نوری از بالای سر شاید مناسب باشد و مدل‌های آویز یا گیره‌ای در این حالت گزینه انتخابی شما باشند. اگر روی میز و صندلی کارتان را انجام می‌دهید، مدل‌های رومیزی به دردتان می‌خورند.

  1. تنظیمات نور

چراغی را تهیه کنید که بتوانید میزان تابش یا زاویه آن را تنظیم کنید و از ایجاد فشار روی چشمتان بکاهید.

  1. تأثیر طراحی روی تابش نور

چراغ‌مطالعه‌ای که شید پهن‌تری دارد می‌تواند فضای زیادی را روشن کند درحالی‌که شید باریک نوری متمرکز ایجاد می‌کند. جنس شید نیز می‌تواند در میزان نوری که تابیده می‌شود تأثیرگذار باشد. برای مثال شید شیشه‌ای، نور بیشتری را به محیط خود می‌دهد.

  1. رعایت استاندارد و ایمنی

به دلیل استفاده چندین‌ساعته و طولانی از چراغ‌مطالعه، مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای سطح بالایی از ایمنی هستند و استانداردهای لازم و شناخته‌شده در آن رعایت شده است. این کار به حفظ سلامتی شما کمک زیادی می‌کند.

سخن نهایی

مطالعه یکی از کارهای سرگرم‌کننده‌ای است که می‌تواند برای چند ساعت کوتاه نیز ما را از دنیای واقعی و مشکلات به دنیایی جدید و زیباتر ببرد. کتاب‌های الکترونیکی نیز امروزه برای افرادی که مدام پای سیستم‌های الکترونیکی هستند و یا کسانی که دسترسی به کتاب‌فروشی ندارند، یک پیشرفت عالی در زمینه کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

در این مقاله چراغ‌ مطالعه‌های زیادی را از برند ایکیا بررسی کردیم که بتوانید باتوجه‌به نیاز و بودجه خود بهترین مدل را انتخاب کنید. تمامی این نمونه‌ها در سایت زردان موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *